SEO czy Google Ads – które rozwiązanie sprawdzi się lepiej w twojej firmie?

SEO czy Google Ads – które rozwiązanie sprawdzi się lepiej w twojej firmie?

Warto przeczytać

Marketing internetowy powinien być podstawą promocji każdego biznesu, a działań, które wchodzą w jego zakres, jest bardzo wiele. Każda firma ma własne preferowane kanały pozyskiwania nowych klientów, a do najpopularniejszych zalicza się Google Ads i SEO. Jeżeli masz dylemat, której z form promocji swojej firmy użyć, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.

SEO na pierwszy ogień?

Wielu przedsiębiorców zazwyczaj decyduje się na działania SEO, gdyż niechęć wywołuje u nich konieczność płacenia za kampanię Google Ads. Chociaż często mówi się, że optymalizacja SEO jest bezpłatna, to stwierdzenie jest dalekie od prawdy. Po pierwsze, aby działania SEO przyniosły dobry efekt, trzeba mieć naprawdę szeroką wiedzę w tym zakresie.

Nie da się go nauczyć z dnia na dzień. Kurs SEO kosztuje sporo pieniędzy, a nauka skutecznej optymalizacji to kwestia przynajmniej roku nauki, często bardzo intensywnej, a nie każdy właściciel biznesu ma na to czas. Nauka optymalizacji sklepów internetowych to już z kolei lata nauki i wymaga ona wiele doświadczenia.

Pozycjonowanie SEO wykorzystuje też rozmaite narzędzia i chociaż niektóre z nich są darmowe, to te, które pozwalają pozyskać dokładne dane i skonstruować skuteczną kampanię, są naprawdę kosztowne.

Największym minusem wystartowania najpierw z działaniami SEO jest jednak niepewność, gdyż tak naprawdę wiele robi się tu po omacku. Typując słowa kluczowe, nie masz pojęcia, czy są to te właściwe.

SEO jako pierwszy, i nieraz jedyny, wybór może się okazać dobre przy blogach osobistych. Mogą też postawić na takie pozycjonowanie stron osoby zaczynające przygodę z marketingiem afiliacyjnym, które nie posiadają dużego budżetu. W firmie jednak najlepiej zastosować inną strategię.

Google Ads – nie taki diabeł straszny

Google Ads to jedno z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania ruchu. Chociaż niektórzy z niechęcią zapatrują się na takie płatne kampanie, to często nie są one aż tak kosztowne, jak mogłoby się wydawać.

Niemal w przypadku każdej branży da się znaleźć słowa kluczowe, które mają stosunkowo duży potencjał konwersji, a cena za kliknięcie nie jest wysoka. Skoncentrowanie się na tak zwanym „długim ogonie” czyli słowach kluczowych będących niemal pełnymi zdaniami, to bardzo dobra strategia. Trzeba jednak przy niej znać doskonale swoją niszę i grupę docelową, konstruując szczegółową personę, czyli profil idealnego klienta.

Reklama Google Ads nie ma też tylu niespodzianek, co działania SEO. Wszystko jest tu klarowne, a do tego można na bieżąco monitorować postępy działań, optymalizując kampanię na bieżąco.

Planer Słów Kluczowych Google, którego używa się przy konstruowaniu kampanii Google Ads, jest narzędziem bardzo dobrym, które nie tylko pomoże Ci dobrać dobre słowa kluczowe, ale także skalkulować koszty całej kampanii.

Najlepsza strategia

Zarówno Google Ads, jak i SEO, są cennymi narzędziami, ale najlepiej działają, gdy się je połączy. Najlepiej na początku działań marketingowych stworzyć reklamę Google Ads, nawet po bardzo niskich kosztach. Dzięki temu zobaczyć będziesz mógł, które słowa kluczowe przyciągają ruch. Potem możesz na podstawie tych danych rozpocząć pozycjonowanie SEO.

Wiele osób tak postępuje, jednak czy jest to dobra strategia? W wielu przypadkach jest ona skuteczna, ale wszystko zależy od charakterystyki danego biznesu i jego konkurencji. Wydaje się, że najlepiej jest, gdy działania SEO prowadzone są jednocześnie z reklamą Google Ads.

Zdarza się jednak, że cena za kliknięcie w Google Ads jest ogromna. Wtedy lepiej postawić na SEO, uprzednio wydając niewielką kwotę na Google Ads, by poznać słowa kluczowe z potencjałem dużej konwersji. Działania SEO wtedy powinieneś wzmocnić marketingiem w social mediach. Portale i aplikacje społecznościowe to jedne z najlepszych „wzmacniaczy” dla kampanii SEO, a do tego często są one darmowe, albo przynajmniej o wiele tańsze, niż reklama Google Ads.

Jeżeli dobrze czujesz się w social mediach i masz wiele pomysłów na wyróżnienie się, a do tego łatwo nawiązujesz kontakt z grupą docelową, daj kopa swoim działaniom SEO przy użyciu społecznościówek. Okazjonalnie możesz puścić reklamę w Google Ads, zwłaszcza w tym okresie roku, w którym w Twojej branży rejestruje się największą sprzedaż.

zobacz również marketing internetowy

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments